Poging 2.6 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabina en Hester Vries - WaarBenJij.nu Poging 2.6 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabina en Hester Vries - WaarBenJij.nu

Poging 2.6

Door: Sabina & Hester

Blijf op de hoogte en volg Sabina en Hester

31 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heej iedereen!

Goed nieuws en slecht nieuws: het goede nieuws is dat we een fantastische rondreis hebben gemaakt en het slechte nieuws is dat het alweer voorbij is.

In drie weken hebben we ontzettend veel gezien. De reis was zodanig lang dat zelfs google maps het niet aan kon om de route te laten zien. Deze kunnen jullie dus in twee delen vinden bij de foto’s ;-)
De rest van de reis is ook afgebeeld in foto’s gezien alles beschrijven nogal droge, taaie stof wordt. Stof hebben we trouwens ontzettend veel gezien. Zuid-Afrika is nog steeds erg droog, hoewel op sommige plaatsen wel wat regen gevallen is. Hier is het bijvoorbeeld zelfs groen geworden! Helaas voor de Zuid-Afrikaners is door El Niño het een extreem droge zomer (= regenseizoen). Het zou elke avond minstens een uur moeten regenen, maar er gaan weken voorbij zonder dat er een wolkje aan de lucht is te zien…

Gisteren was hier het ‘Pot & Stew’ feest. Alle studenten zijn in groepen verdeeld en hierin koken ze voor een hele dag in een ouderwetse zwarte ketel eten. Verder is het vooral rond en in het zwembad hangen met bier, punch en watermeloen en glijden over de zeephelling. Hoera voor de zomer! :p

Zomer of niet, maandag gaan we weer aan het werk. Eens kijken of het project is goedgekeurd door de Afrikaanse Dier Ethische Commissie en we officieel van start kunnen.

Geniet van de foto’s! :D

• 31 Januari 2016 - 18:24

Douwe & Janita:

Mooie reis zo te zien, en wat is die Koodoo vet! (Graag zo'n hoorn, met ijs!)
    Succes met werken nu!

• 31 Januari 2016 - 20:38

Heine,Diana,Tjeert Stientje:

HOI MEIDEN, BEDANKT VOOR DE VERJAARDAGKAART.
    MOOIE FOTO'S MAAR ER LICHT TOCH GEEN SNEEUW DAAR EN WIE IS DIE MAN IN HET GEEL
    DIE IS TOCH THUIS?
    GROETJES EN HOOP DAT JULLIE AAN HET WERK KUNNEN.
    ps. hEINE IS MORGEN JARIG. 1-02.

• 31 Januari 2016 - 21:41

Opa En Oma:

hoi sabina en hester.
    Zo aan de foto,s te zien hebben jullie een mooie reis gehad waar jullie nog lang op terug kunnen kijken.. Morgen aan het werk dat nemen we aan. Veel succes. heer is verder alles prima.

groetjes van opa, oma en tante Martina

• 01 Februari 2016 - 19:08

Papa En Mama Balk:

Ha Hester en Sabine,
    Wat een enorme reis hebben jullie gemaakt! En leuk, met die foto,s erbij. Krijgen we een beetje een indruk...
    Succes met het opstarten van het werk en vooral nog veel plezier daar!
    Groetjes van papa en mama balk.

• 02 Februari 2016 - 08:23

Lucy :

Hoi Sabina en Hester,
    Wat een prachtige foto's, en wat hebben jullie een mooie reis gemaakt.
    Een hele andere wereld .
    En nu is het echte werk begonnen.
    Ik wens jullie heel veel succes.
    Fijn om wat van jullie te horen en om op deze manier mee te maken hoe het jullie vergaat.

Hartelijke groetjes , Lucy

• 02 Februari 2016 - 11:46

Hanneke W:

Hoihoi,

leuke foto's zeg! Ondanks de droogte vind ik het er nog best groen uitzien. Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad.

Groetjes van Hanneke (W)

• 03 Februari 2016 - 20:16

Jolanda:

Hallo ihr zwei,

leuk weer een bericht te zien. Wat een reis zeg. Veel plezier met jullie werk.

Hartelijke groeten Tante Jolanda