En de eerste week was voorbij... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabina en Hester Vries - WaarBenJij.nu En de eerste week was voorbij... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabina en Hester Vries - WaarBenJij.nu

En de eerste week was voorbij...

Blijf op de hoogte en volg Sabina en Hester

10 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daag leuke mensen!

Ons allereerste berichtje uit Zuid-Afrika zullen we beginnen met een grote geruststelling. We hebben een goede reis gehad en we zijn veilig en gezond aangekomen op de Onderstepoort Campus. Wel waren we behoorlijk moe na de reis (en wellicht ook Oudejaarsavond) en lichtelijk oververhit (zie verderop).

Na een lange reis via Dubai zijn we veilig aan gekomen op het vliegveld van Johannesburg, waar we kennis hebben gemaakt met Solly Maritz (een oude en vriendelijke man en waarschijnlijk een grote grapjas, en onze privéchauffeur voor de komende tijd), die ons hij heeft thuis gebracht. Thuis is voor ons een kamer op de Onderstepoort campus van de diergeneeskunde faculteit in Pretoria. Een prima haast luxe kamer met alles wat we nodig hebben, zelfs een ventilator aan het plafond! En dat is in ieder geval geen overbodige luxe. De temperaturen zijn hier erg hoog, ver boven de dertig graden en Solly wist ons te vertellen dat deze zomer ‘extremely hot’ is. Gisteren (onze verjaardag jeej :)) is nieuwe geschiedenis geschreven in Zuid-Afrika met temperaturen van 44 graden. Vanuit het toch wel koude Nederland is dit een behoorlijke overgang, maar gelukkig zijn we al deels gewend aan de warmte.

Wat doen we zoal? Boodschappen doen we met chaffeur. Wat? Ja echt. Om de campus zit een hek met vele bewakers en daarbuiten is het niet geheel veilig je alleen te begeven. Daarnaast proberen we elk dag te zwemmen (hoera een zwembad!), in de schaduw te zitten en te genieten van de mooie omgeving. Hoewel het hier super droog is (in het regenseizoen oeps) is het hier aardig groen. Kleine sproeiertjes staan elke dag aan, hoewel wij af en toe zonder water kunnen zitten ;) De bomen en de dieren zijn hier allemaal anders, als favoriet hebben we een klein knalrood vogeltje, waarschijnlijk een “rooivink”) en daarnaast chillen we heel veel :D.

Naast de ontspannende dingen wordt er ook gewerkt. Er moet aan het eind immers ook wat ingeleverd worden. Na een week hard werken zijn de vragenlijsten allemaal klaar en verwerkt in een online survey. Dus we kunnen morgen zonder zorgen drie weken gaan reizen, fijnheid!

En daarnaast hebben we ‘ Die groot vijf’ al gezien! Zie hieronder.

• 10 Januari 2016 - 16:14

Hanneke:

Hoi Sabina en Hester,

Leuk dat jullie een blog gaan bijhouden! De warmte zal inderdaad wel even wennen zijn. Ik ben beniewd wat jullie op reis allemaal gaan meemaken. Veel plezier!

Groetjes van Hanneke

• 10 Januari 2016 - 16:23

Janita:

Jeeej! Een blog! Wat leuk.
    Geniaal de big five, en leuk om verder foto´s te zien van jullie huis en tuin.

Geniet van jullie vakantie!

Liefs

• 10 Januari 2016 - 16:31

Marjolein:

Jaaaa!!! Een reisverslag met foto's! Ik ga jullie volgen!
    De campus ziet er wel super mooi en goed uit!

Wat een verschil met hier in het inderdaad 'KOUDE' Nederland... Vrijdag vinden ze het hier nodig om sneeuw af te geven en gevoelstemperatuur -15 te voorspellen!! Whaaa... Wij worden straks Olaf ;)

Veel plezier met het rondreizen! Wie weet zien jullie de echte 'big five' ;)
    Enjoy!
    Kuss!

• 10 Januari 2016 - 17:06

Jolanda:

Liebe Hester en Sabina

, wat leuk van jullie te horen in de mail. Wij wensen jullie een heel leerzame en goede tijd in zuid afrika.

Groeten Jolanda en Familie

• 10 Januari 2016 - 17:08

Eline:

Joehoe, Sabina en Hester! Leuk om te lezen over jullie avonturen :) en leuk om via de foto's ook een beter beeld te krijgen over de situatie daar. Fijn dat vragenlijsten klaar zijn! Geniet van jullie vakantie.

Liefs, Eline

• 10 Januari 2016 - 17:46

Jolanda:

Hallo, kunnen jullie alsjeblieft Marijke ook deze mail sturen zij is ook nieuwschierig naar jullie belevenissen. Daar ze zelf ook nog maal naar Zuid Afrika wil. email adres devries.marijke95@gmail.com

Bedankt namens Marijke julle nicht uit Dronten

• 10 Januari 2016 - 19:55

Pauline En Youri:

Hallo dames, Groeten uit Emmeloord. Geniet van jullie reis! Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.

• 10 Januari 2016 - 19:59

Willy:

Hester Sabina we hoorden van jullie ouders over deze blog erg fijn dat we zo met jullie mee kunnen leven groetjes van de boontjes van de Sprang 1

• 10 Januari 2016 - 21:10

Laura:

Hoi Sabina en Hester..

Echt leuk een mail van jullie! leuk veel foto's, zo kunnen we meekijken in jullie belevenissen en er een beeld bij vormen! Enjoy jullie tijd daar! En suc6 met alles wat 'moet' en kijk uit voor de Big 5:p..

Groetjes Laura

• 10 Januari 2016 - 22:28

Opa En Oma:

erg blij dat we wat van juli horen. Mooi verhaal en foto . We gaan juli volgen via dit blog.
    een hele mooi vakantie en maar lekker genieten.

veel liefs van opa, oma en tante martina

• 10 Januari 2016 - 23:09

Suzanne:

Wat leuk om te lezen hoe jullie eerste ervaringen zijn. Veel plezier met reizen de komende weken!

Liefs,
    Suzanne

• 11 Januari 2016 - 19:37

Douwe:

Leuke blog! En mooie foto van een wandelende tak trouwens, samen met die luipaard!

• 11 Januari 2016 - 22:17

Bram:

Hoi hoi!

Ik dacht even origineel hier een reactie te plaatsen. Valt dat even tegen. Dus ik sluit me maar aan bij de meute, hopelijk wordt het alsnog gewaardeerd.

Ik vind het nu al een goed verhaal allemaal. En dat terwijl jullie er nog maar net zijn! Geniet ervan!

Groetjes,
    Bram

• 12 Januari 2016 - 15:09

Heine,Diana,Tjeert Stientje:

Hoi Sabina en Hester,

nog gefeliciteerd, blij dat alles goed gaat daar. een fijne reis en genieten.
    groetjes en knuffel uit Nuis

• 12 Januari 2016 - 21:55

Janny:

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen, veel succes met alles.
    Buurtjes sprang 8

• 13 Januari 2016 - 20:21

Corstiaan & Hanneke:

Hoi daar!

Leuk om te lezen en te kijken zeg! Geniet ervan en we zijn benieuwd naar de echte big 5! Watch out in the bush!

Groetjes, Corstiaan&Hanneke en knuffels van Joas en Elisha

• 13 Januari 2016 - 21:14